VAN EEN BESCHEIDEN BEGIN TOT WERELDWIJD SUCCES
Het begon allemaal met een man en zijn toewijding aan sport. Adi Dassler begon sportschoenen te ontwerpen in de bijkeuken van zijn moeder in het zuidoosten van Duitsland. In 1924 werd de 'Dassler Brothers Shoe Factory' een feit, net als zijn streven om atleten de best mogelijke schoenen te bieden.
De Amsterdamse Olympische Spelen van 1928 waren de eerste gelegenheid voor Dasslers' schoenen om de aandacht te trekken.
In 1949 werd de naam van het bedrijf ‘Adi Dassler adidas Sports Shoe Factory' en de later zo beroemde adidas 3-Stripes zag het levenslicht in het kleine stadje Herzogenaurach.
Enkele jaren later was de wereldbekerfinale van 1954 getuige van een wonder op het speelveld. De Duitse nationale voetbalploeg speelde tegen de onoverwinnelijke Hongaren, maar de adidas-schoenen die ze droegen maakten een verschil. Die dag wonnen het team en adidas veel meer dan alleen maar een trofee.
Deze overwinning was een kantelmoment in de evolutie van het merk en was de eerste van een lange reeks wereldwijde successen.
IMPOSSIBLE IS NOTHING
Vandaag is het merk adidas nog steeds nauw verbonden met sport. Sport is het verleden, het heden en de toekomst van adidas. Maar dankzij het enorme vermogen van dit merk om culturen te overstijgen, verkreeg het buitengewoon veel herkenbaarheid en geloofwaardigheid, zowel in de sportindustrie als daarbuiten.
Het doel van adidas is om levens te veranderen door middel van sport, de grenzen van de menselijke mogelijkheden uit te breiden, mensen in de sport op te nemen en te verenigen en een duurzamere wereld te creëren.
Dit merk neemt geen genoegen met het gemiddelde. De missie van adidas is het beste sportmerk ter wereld te zijn. En voor adidas betekent dit de leiderspositie bekleden op het gebied van geloofwaardigheid, inclusiviteit en duurzaamheid.
adidas voert zijn missie echter uit met een unieke houding. Opstandig, optimistisch en gedreven door actie om de toekomst vorm te geven. adidas ziet een wereld van mogelijkheden waar anderen alleen het onmogelijke zien.
ADIDAS-SAMENWERKINGEN
In zijn bijna honderdjarige geschiedenis heeft adidas veel samenwerkingen gehad met de beste atleten, artiesten en voor de meest nobele doelen.
In de strijd tegen vervuiling van de oceanen door plastic, ging adidas in zee met de All Blacks, het nationaal rugbyteam van Nieuw-Zeeland, voor de lancering van een collectie trainingspakken gemaakt met Parley Ocean Plastic.
adidas kondigde tevens in maart 2020 zijn samenwerking met EA SPORTS™ FIFA Mobile en Jacquard™ by Google aan, voor de lancering van adidas GMR. Deze innovatie combineert fysiek voetbal en digitaal gamen. Dankzij de Jacquard™ by Google Tag, kunnen voetbalfans hun classificatie in FIFA Mobile Ultimate Team™ verbeteren door hun echte fysieke prestaties op het voetbalveld met hun gamingresultaten te verbinden.
Onlangs werkte Beyoncé samen met adidas aan de creatie van een nieuwe collectie activewear. Aan dit project nam ook Peloton deel, een bedrijf voor indoor trainingsapparatuur.
'OMDAT'-SNEAKERS
Bij Foot Locker vind je de nieuwste adidas-sneakers en kleding. Naast actieve kleding zijn er ook outfits in stedelijke stijl beschikbaar voor mannen, vrouwen en kinderen. Daarnaast bieden we exclusieve modellen zoals de LA Trainer, Ultra Boost, Stan Smith Primegreen en nog veel meer. Breng een bezoek aan een van onze winkels of koop je favoriete artikelen van adidas online bij Foot Locker.