Meteen doorgaan naar hoofdmenu

Privacy

ic_catalogDownload Terms and Conditionshieric_new_window

SPELREGELS

 

HARTELIJK DANK voor uw bezoek aan onze website en uw interesse in het kopen van ons/onze product(en).

Hoewel wij beseffen dat het een flinke tekst is, is het belangrijk dat u dit zorgvuldig doorleest voordat u verder gaat met uw aankoop, aangezien wij de “Spelregels” uitleggen die zowel op u als op ons betrekking hebben over zowel het gebruik van onze website als het doen van een aankoop van ons/onze product(en).

Door het bezoeken van onze websites, en door (een) product(en) van ons af te nemen, geeft u aan dat u deze “Spelregels” hebt gelezen, deze begrijpt en ermee akkoord gaat.

Feitelijke en specifieke regels zoals leveringskosten, levertijden maar ook de regio's waar wij ons/onze product(en) wel en niet leveren kunt u vinden op onze website onder de Veelgestelde vragen ("FAQ"). 

Wij hebben deze “Spelregels” op een eenvoudige en transparante wijze geschreven.

SPELREGELS

1.  Wie kan (een) product(en) bestellen via de website?

2.  Wanneer kan ik (een) product(en) bestellen via de website?

3.  Hoe werkt de bestelprocedure?

4.  Wanneer kunnen wij uw bestelling annuleren?

5.  Welke prijzen hanteert Foot Locker?

6.  Hoe kan ik voor mijn product(en) betalen?

7.  Hoe wordt/worden mijn product(en) geleverd?

8.  Ik wil mijn bestelling annuleren; wat moet ik doen?

9.  Wat is mijn garantie als het/de product(en) ondeugdelijk is/zijn?

10.      Hoe kan ik mijn product(en) retourneren aan Foot Locker?

11.      Hoe neem ik contact op met Foot Locker?

12.      Hoe gaat Foot Locker om met mijn privacy?

13.      Wat zijn de regels van Foot Locker omtrent het sturen van elektronische berichten?

14.      Gebruikt Foot Locker cookies op zijn website?

15.      Welke vormen van beveiliging past Foot Locker toe?

16.      Wat zijn de “Spelregels” met betrekking tot intellectuele eigendomsrechten?

17.      Hoe ver reikt Foot Locker's aansprakelijkheid?

18.      Welke andere Spelregels zijn er?

 

U kunt de “Spelregels” online raadplegen, ze downloaden en printen of ze per e-mail opvragen bij onze klantenservice.

Wij zijn wij? Gemakshalve gebruiken wij "Wij", “ons/onze” of “Foot Locker” om te verwijzen naar Foot Locker Europe.com B.V.. Dit is een Nederlands bedrijf gevestigd aan de Ir. D.S. Tuijnmanweg 3-5, 4131 PN Vianen in Nederland, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 30181126. Foot Locker Europe.com B.V. heeft een B.T.W.-nummer in de volgende landen:

Nederland: NL8005.36.253.B01 - België: BE0479.137.042 - Luxemburg: LU19224707 - Frankrijk: FR41442582524 - Duitsland: 116/5934/0859 - Italië: 00149959991 - Spanje: N0032410C - Verenigd Koninkrijk: GB922920631 - Sweden SE502060270101 - Denmark DK 12 93 68 69 - Norway 919 598 557 MVA. 

Mocht er desalniettemin nog iets niet duidelijk zijn of als u vragen heeft, kunt u te allen tijde contact opnemen met onze klantenservice. 

1.      Wie kan (een) product(en) bestellen via de website?

Wij verkopen ons/onze product(en) alleen aan eindgebruikers en/of consumenten met een geldig adres in de regio waarin wij ons/onze product(en) leveren. Eindgebruikers en/of consumenten zijn personen die het/de product(en) zelf gebruiken en ze niet doorverkopen. Wij behouden het recht voor de verkoop van ons/onze product(en) aan andere detailhandelaren of bulkinkopers te weigeren. 

2.      Wanneer kan ik (een) product(en) bestellen via de website?

Hoewel iedereen onze website kan bezoeken, kan/kunnen (een) product(en) alleen worden gekocht door eindgebruikers en/of consumenten van 16 jaar en ouder of wanneer u toestemming hebt van uw ouder of wettelijke voogd. Als je een bestelling plaatst in onze webshop en deze algemene voorwaarden accepteert, geef je aan dat je 16 jaar of ouder bent, of dat je toestemming hebt van een ouder of wettelijk voogd.

Helaas is het nog niet mogelijk om ons/onze online product(en) naar elk land of regio te verzenden. Kijk op onze website voor de landen en regio's waarnaar wij wel ons/onze product(en) verzenden.

3.      Hoe werkt de bestelprocedure?

Natuurlijk zijn we erg blij dat u besloten heeft ons/onze product(en) te bestellen.

Het plaatsen van een bestelling via de website is eenvoudig en bestaat uit de volgende stappen:

  1. zoek naar het/de product(en) die u wilt bestellen via het menu of de zoekfunctie;
  2. voeg het/de product(en) die u wilt bestellen toe aan uw winkelwagentje door te klikken op “Voeg toe aan winkelwagen";
  3. ga verder naar “Bestellen” - Log in als u als een Foot Locker account heeft. Als u nog geen account heeft, kunt u deze aanmaken door u te registreren op onze website;
  4. als u als gast bestelt zonder een account aan te maken, vult u dan alle benodigde gegevens (zoals naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer) in - controleer uw informatie en uw bestelling voordat u deze definitief maakt;
  5. kies de gewenste verzendoptie (standaard of expresse);
  6. kies een van de mogelijke betaalwijzen:
  7. voor u een bestelling plaatst, vragen wij u te bevestigen dat u onze “Spelregels” hebt gelezen en ermee akkoord gaat;
  8. klik op de button “Koop nu” om het/de product(en) te bestellen en te betalen (u bent nu een bindende verplichting aangegaan);
  9. als u heeft gekozen voor betaling bij aflevering, dan is de bestelprocedure hiermee afgerond;
  10. als u gekozen heeft voor een andere betaalwijze, dan moet u de betaling afronden op de manier van uw keuze. Zolang u de betaling niet heeft afgerond, wordt/worden het/de product(en) niet gereserveerd, maar zodra wij de betaling van uw bank hebben ontvangen, wordt de bestelling uitgevoerd. Dit betekent dat als u te lang wacht met het doen van de betaling, het risico dat het/de product(en) niet langer beschikbaar is/zijn, groter wordt;
  11. u ontvangt een bevestiging per e-mail met daarin alle gegevens van uw aankoop; en
  12. zodra wij uw product(en) hebben verzonden, ontvangt u van ons een bevestiging van verzending per e-mail.

4.      Wanneer kunnen wij uw bestelling annuleren?

Wij hebben het recht uw bestelling te weigeren of te annuleren. Wij moeten hier echter wel een gerechtvaardigde reden voor hebben. Voorbeelden van situaties waarin wij een bestelling kunnen weigeren of een aankoop kunnen annuleren omvatten, maar zijn niet beperkt tot:

  1. een overduidelijke fout of andere onjuistheid met betrekking tot (een) product(en) dat/die door ons/op footlocker.eu wordt/worden aangeboden;
  2. het/de product(en) is/zijn niet verkrijgbaar of op voorraad; als dit het geval is, informeren wij u hier zo snel mogelijk over en wij verwerken uw bestelling niet;
  3. uw factureringsinformatie is niet juist of onmogelijk te controleren;
  4. wij hebben redenen om aan te nemen dat uw bestelling of betaling frauduleus is;
  5. er is een vermoeden van creditcard- of pinpasfraude;
  6. wij kunnen niet leveren aan het adres dat u heeft opgegeven;
  7. wij hebben redenen om aan te nemen dat u geen eindgebruiker en/of consument bent;
  8. u bent jonger dan 18 jaar; of
  9. de betaling is niet afgerond.

In de bovenstaande gevallen zijn wij niet aansprakelijk voor schade of kosten als gevolg van de weigering of annulering van uw bestelling.

5.      Welke prijzen hanteert Foot Locker?

De prijzen op onze website zijn consumentenprijzen en luiden inclusief B.T.W., maar zij zijn exclusief verzendkosten.

De prijzen zijn alleen van toepassing voor aankopen via onze website en kunnen afwijken van de prijzen die voor het-/dezelfde product(en) in een Foot Locker winkel worden gehanteerd. De uiteindelijk te betalen prijs wordt weergegeven op de afrekenpagina.

Niet elk/alle product(en) en aanbiedingen die op onze website staan, zijn ook verkrijgbaar in Foot Locker winkels en andersom.

Promoties of kortingen op de website kunnen niet gebruikt worden in combinatie met andere promoties, aanbiedingen of kortingen. Promoties en aanbiedingen zijn alleen van toepassing op aankopen die worden gedaan via www.footlocker.eu.

De kosten en verwachte leveringsdatum van uw producten worden duidelijk voor uw bestelling vermeld.

6.      Hoe kan ik voor mijn product(en) betalen?

In principe verwerken en leveren wij uw bestelling alleen na ontvangst van de betaling, tenzij u heeft gekozen voor betaling bij aflevering (indien deze optie in uw land beschikbaar is).

Foot Locker accepteert verschillende betaalwijzen, waaronder creditcard en betaalpassen. Daarnaast bieden wij de meest gebruikte betaalwijze in een bepaald land; deze staan duidelijk vermeld op onze website.

Wij accepteren geen andere betaalwijzen dan die welke op onze website staan vermeld.

Wij blijven eigenaar van het/de product(en), totdat u volledig voor het/de product(en) heeft betaald.

7.      Hoe wordt/worden mijn product(en) geleverd?

Wij leveren de bestelling op het adres dat u heeft opgegeven bij het plaatsen van uw bestelling. Daar waar wij niet in staat zijn op uw adres af te leveren, kunnen wij:

  1. hiervan afwijken en bij uw buren afleveren;
  2. proberen op een latere datum nogmaals te leveren;
  3. uw pakket afleveren op een lokaal afhaalpunt.

De leveringstijden die wij aangeven zijn slechts indicaties en geen garanties. De uiterste leveringstijd is 30 dagen. Wij proberen u voor zover mogelijk te informeren over eventuele vertragingen. Voor zover dit wettelijk is toegestaan, zijn wij niet aansprakelijk voor schade als gevolg van een te late levering.

Belangrijk:    het is belangrijk dat u het pakket controleert op het moment van ontvangst. Ook al heeft u 14 dagen om uw aankoop zonder opgaaf van redenen te annuleren, moet u ons direct, in ieder geval binnen 3 dagen, informeren als het pakket is beschadigd of anderszins niet is wat u mag verwachten.

Belangrijk:    op het moment dat u het pakket heeft geaccepteerd (zonder eventuele schade bij ons te melden), zijn het risico op verlies, beschadiging of waardevermindering van het/de product(en) voor uw rekening en risico. Dit betekent dat als het/de product(en) verloren gaat/gaan of beschadigd raakt/raken, u daar verantwoordelijk voor bent en dat u daarom geen recht heeft op terugbetaling van uw geld door Foot Locker.

8.      Ik wil mijn bestelling annuleren; wat moet ik doen?

Hoewel wij dit zeer zouden betreuren, heeft u het recht een bestelling zonder opgaaf van redenen te annuleren. Hier is een aantal speciale regels voor, die wij hieronder nader uitleggen. Het maakt verschil of het/de product(en) al naar u is/zijn verzonden of niet.

Als het/de product(en) is/zijn doorgeleid naar ons magazijn voor verzending, dan kunt u uw bestelling via de website annuleren of anders contact opnemen met onze klantenservice voor de annulering. Via de website kunt u eenvoudig uw bestelling annuleren door te klikken op de button “Retourzendingen en restitutie”.

Als het/de product(en) al is/zijn verzonden of aan u is/zijn geleverd, dan kunt u de bestelling annuleren zoals hieronder beschreven.

De wet geeft u het recht de gehele of een deel van de bestelling binnen 14 dagen na levering van het laatste product van uw bestelling zonder opgaaf van redenen te ontbinden. Dit wordt het "herroepingsrecht” genoemd. U kunt uw annulering aan ons doorgeven door het modelformulier op right of widthdrawal (dat ook is bijgevoegd achter deze “Spelregels") in te vullen of via e-mail of brief. U kunt dit formulier of gewoon een bericht naar ons sturen per:

  1. e-mail aan questions_en@footlocker.eu; of
  2. brief aan Foot Locker Europe.com B.V., Postbus 309, 4130 EH Vianen, Nederland

Belangrijk:    u dient het/de product(en) binnen 14 dagen nadat u aanspraak heeft gemaakt op uw herroepingsrecht terugsturen of hen inleveren bij een winkel van Foot Locker van uw keuze.

Voor alle duidelijkheid, u heeft

  1. 14 dagen vanaf het moment van levering de tijd om ons te informeren over uw voornemen een bestelling (zonder opgaaf van redenen) te annuleren; en
  2. Binnen 14 dagen vanaf de datum waarop u ons op de hoogte heeft gebracht van uw recht op annulering van uw bestelling, moeten wij het/de product(en) hebben ontvangen.

Indien u het/de product(en) binnen 14 dagen na de datum van levering retourneert door dit/deze in te leveren bij een winkel van Foot Locker van uw keuze, dan is het niet nodig ons te informeren over uw annulering.

Belangrijk:    wij stellen wel de voorwaarde dat het/de product(en) en verpakking in originele, ongebruikte staat en compleet zijn. Dat betekent dat u het/de product(en) en verpakking met zorg moet behandelen (op de manier waarop u dat in een winkel zou doen). U mag het/de product(en) alleen uitpakken voor zover dit noodzakelijk is om de maat, aard, kenmerken en werking van het/de product(en) te beoordelen. U mag bijvoorbeeld de kleding of schoenen passen, maar u mag ze niet dragen. Verwijder het label of etiket niet wanneer u het/de product(en) past.

Belangrijk:    bij ontvangst controleren wij de staat van het/de geretourneerde product(en). Indien de/het product(en) is/zijn gedragen of beschadigd, dan behouden wij ons het recht voor bij u terug te komen over de wederverkoopwaarde van het/de product(en).

Wanneer u alle gekochte producten retourneert, als de procedure is gevolgd en als de producten in nieuw- en ongebruikte staat zijn, starten wij een restitutie aan u van het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van uw annulering.

Wanneer u slechts een deel van een bestelling retourneert, als de procedure is gevolgd en het/de product(en) is/zijn in nieuw- en ongebruikte staat, starten wij slechts een restitutie aan u van de waarde van het/de product(en) exclusief de verzendkosten.

Belangrijk:    bijkomende kosten ten gevolge van een door u gekozen duurdere verzendmethode dan de aangeboden goedkoopste standaardlevering, worden nimmer terugbetaald.

Belangrijk:    wij betalen uw aankoopbedrag op dezelfde manier terug als u uw aankoop heeft betaald, met de volgende uitzonderingen:

  1. bij retournering in een Foot Locker winkel wordt de restitutie contant betaald, tenzij de originele betaling met een creditcard was gedaan (in dat geval wordt de restitutie op dezelfde manier betaald);
  2. als het/de gekochte product(en) is/zijn geleverd op basis van betaling bij aflevering en het/zij is/zijn op een andere wijze geretourneerd dan in een Foot Locker winkel, dan vindt terugbetaling plaats door middel van een bankoverschrijving op een door u op te geven bankrekening. In dit verband is het bijzonder belangrijk dat u een geldig bankrekeningnummer aan ons doorgeeft. Met uw toestemming kan ook een andere betaalwijze gebruikt worden voor de terugbetaling. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden.

9.      Wat is mijn garantie als het/de product(en) ondeugdelijk is/zijn?

Als consument heeft u recht op wettelijke garantie in het land waarin u woont. Deze “Spelregels” hebben geen invloed op uw wettelijke garantierechten. Als een van de regels in de “Spelregels” in uw nadeel afwijkt van de garantierechten, dan geldt de desbetreffende regel niet, maar geldt in plaats daarvan de wet in het land waarin u woont.

Uit hoofde van de wettelijke garantie mag u (een) product(en) verwachten dat/die:

  1. vrij is/zijn van gebreken op het moment van aflevering;
  2. voldoet/voldoen aan hetgeen is overeengekomen, hetgeen vermeld staat in ons aanbod; en
  3. de eigenschappen bezit(ten) die noodzakelijk zijn voor normaal gebruik van het/de product(en).

Als onverhoopt (een) door ons geleverd product(en) desalniettemin een gebrek vertoont/vertonen of op een andere wijze niet voldoet/voldoen aan de wettelijke garantie, dan verzoeken wij u vriendelijk dit zo spoedig mogelijk te laten weten aan onze klantenservice.

Om ons een betere kans te geven problemen op te lossen, vragen wij u:

  1. duidelijk aan te geven wat er niet goed is aan het/de product(en); en
  2. verschillende foto's van het/de product(en) bij te voegen waaruit het defect en de algehele staat van het/de product(en) blijken.

Wij zullen daarna het/de product(en) beoordelen en u informeren over de vervolgstappen. In geval van een gefundeerde claim onder de garantie, zullen wij u de aankoopprijs terugbetalen. Als een geleverde bestelling in zijn geheel wordt teruggezonden, betalen wij eveneens de door u betaalde standaard verzendkosten terug.

Belangrijk:   als slechts een deel van een bestelling wordt geretourneerd, worden de verzendkosten niet terugbetaald.

10.  Hoe kan ik mijn product(en) retourneren aan Foot Locker?

U kunt (een) producten op een van de volgende drie manieren retourneren:

  1. GRATIS: retourneren bij een Kiala-punt (zie onze website voor meer informatie hierover);
  2. GRATIS: retourneren per koerier; Uw product(en) kan/kunnen opgehaald worden door een koerier op uw huisadres of een andere locatie die u opgeeft. U kunt dit zelf online regelen of via onze klantenservice. Ga naar de pagina Retour en Terugbetaling op onze website voor meer informatie.
  3. GRATIS: terugbrengen naar een winkel; U kunt uw product(en) bij iedere Foot Locker winkel in Europa terugbrengen in hetzelfde land waar uw product(en) werd(en) geleverd. Ga naar de pagina Retour en Terugbetaling op onze website voor meer informatie.
  4. Door u BETAALD: Retourneren via een lokale postdienst van uw keuze;

Ga naar de pagina Retour en Terugbetaling op onze website voor meer informatie. Om er zeker van te zijn dat wij het/de teruggezonden product(en) ongeschonden ontvangen, adviseren wij u een tracking service te gebruiken wanneer u op deze manier (een) product(en) terugstuurt.

Houdt u er rekening mee dat wij alleen de restitutie van het te betalen bedrag binnen 14 dagen in gang kunnen zetten als de door u gekozen lokale vervoerder in staat het/de product(en) binnen die periode bij ons af te leveren.

Belangrijk:   retourkosten bij gebruik van bovengenoemde optie 4 worden niet vergoed, aangezien wij u ook de mogelijkheid bieden het/de product(en) gratis terug te sturen!

Het is belangrijk dat u de onderstaande richtlijnen volgt bij het terugsturen van het/de product(en):

  1. Doe het/de product(en) dat/die wordt/worden geretourneerd terug in de originele verpakking en verpak deze goed in een kist, tas of doos om het/de product(en) en de originele verpakking te beschermen.

Belangrijk: het pakket moet goed worden gesloten en dichtgeplakt.

  1. Plak het retouretiket dat bij de originele zending zat op het pakket dat u terugstuurt of ga naar de klantenservice voor meer informatie over hoe u een nieuw retouretiket kunt krijgen.
  2. In geval van terugzending per koerier: laat de koerier zijn naam en handtekening plaatsen op het daarvoor bestemde deel van uw retouretiket en bewaar dat voor uw eigen administratie. De handtekening is het bewijs dat de koerier het/de product(en) in ontvangst heeft genomen. In het algemeen kunt u uw retourzending volgen via het Tracking-nummer dat op het retouretiket staat vermeld.

11.  Hoe neem ik contact op met Foot Locker?

Wij streven naar uitstekende service, zowel online als offline. Integriteit, topkwaliteit, service, teamwork en samenleving zijn onderdelen van onze kernwaarden. Laat het ons weten als uw ervaring met ons niet voldoet aan de kwaliteit die wij nastreven. Vertel uw verhaal en vergeet niet te vermelden welke winkel of medewerker van de klantenservice uw ervaring betreft.

U kunt contact opnemen met onze klantenservice via de telefoon, e-mail en post. U kunt onze contactgegevens vinden op onze website (https://www.footlocker.eu). Houdt u er rekening mee dat de contactgegevens per land kunnen verschillen.

Als u ons per post benadert, kunt u uw brief richten aan:

Foot Locker Europe.com B.V.
t.a.v. Klantenservice
Postbus 309
4130 EH Vianen, Nederland

12.  Hoe gaat Foot Locker om met mijn privacy?

Voor Foot Locker is de bescherming van uw privacy zeer belangrijk. Daarom willen wij u informeren over hoe wij omgaan met de door u verstrekte gegevens en wat u van ons mag verwachten.

De website van Foot Locker Europe is opgezet in Nederland en voldoet aan de Nederlandse privacyregels. De website is geregistreerd bij het College Bescherming Persoonsgegevens onder nummer M1028227.

Als u een profiel aanmaakt op onze website, dan gaat u ermee akkoord, dat wij de gegevens mogen verzamelen in overeenstemming met de bepalingen in deze “Spelregels". In dit opzicht wijzen wij u graag op het feit, dat wij geen gegevens specifiek met betrekking tot kinderen verzamelen.

Voordat u een profiel aanmaakt en/of een bestelling plaatst, gaat u er uitdrukkelijk mee akkoord dat wij de op onze website verzamelde gegevens kunnen opslaan, verwerken en gebruiken. Deze gegevens mogen ook worden gedeeld en worden doorgegeven aan alle bedrijven die deel uitmaken van de Foot Locker groep in Europa.

De informatie die door ons over onze klanten worden verkregen, helpt ons bij het personaliseren en doorlopend verbeteren van uw winkelervaring bij ons. Wij gebruiken de informatie voor het afhandelen van bestellingen, verzenden van (een) product(en), verwerken van betalingen, onze communicatie met u en de preventie of opsporing van fraude.

Daarnaast kunnen wij sommige gegevens delen met zorgvuldig geselecteerde derden die ons helpen bij het verlenen van diensten, zoals technische en logistieke ondersteuning en andere taken. Andere diensten die door derden worden uitgevoerd, omvatten onder meer het verwerken van creditcard-/pinpasbetalingen, kredietinstellingen, verzendingen, klantenservice en marketingdiensten. Door uw bestelling via onze website geeft u ons toestemming om kredietcontroles en andere controles uit te voeren om een juiste betaling en de juistheid van het postadres te beoordelen en te garanderen en frauduleuze handelingen te voorkomen.

Door de bestelling via onze website kunnen wij uw persoonlijke gegevens doorgeven aan de financiële instelling of tussenpersoon die de desbetreffende betaalwijze verwerkt. De tussenpersoon gebruikt de gegevens enkel voor het verwerken van uw betaling.

Wij kunnen u ook vragen om aanvullende gegevens, bijvoorbeeld als u deelneemt aan een wedstrijd of andere reclamecampagne op onze website.

Als u (een) product(en) wilt bestellen van onze website, dan kunt u dit doen als gast.

Daarnaast kunnen persoonsgegevens worden uitgewisseld met onze website hosting partners en anderen die ons helpen bij het beheren van de website of andere activiteiten voor ons uitvoeren. Voordat wij uw persoonsgegevens met onze hosting partners uitwisselen, moeten zij ermee akkoord gaan dat zij uw persoonsgegevens veilig en vertrouwelijk zullen behandelen. 

Wij mogen uw persoonsgegevens vrijgeven als dat door de wet wordt voorgeschreven of om onze rechten of de rechten, eigendommen of veiligheid van anderen te beschermen.

Wij mogen uw gegevens ook voor statistische doeleinden gebruiken. Deze gegevens zijn meer algemeen van aard en kunnen niet op u teruggevoerd worden.

Wij verkopen geen gegevens over u als persoon of over uw persoonlijke gebruik van de website.

U heeft het recht de gegevens die wij over u opslaan te wijzigen via het profiel dat u aanmaakt. U heeft ook het recht de gegevens te bekijken die wij over u opslaan. Neemt u contact op met de klantenservice indien u een kopie van deze gegevens wenst te ontvangen. Mogelijk berekenen wij een kleine vergoeding van de administratieve kosten.  Bovendien heeft u het recht van ons te vragen dat wij alle persoonsgegevens die wij van u hebben, volledig verwijderen, voor zover wij deze gegevens niet nodig hebben voor wettelijke of fiscale redenen.

Tot slot vindt u op onze eigen website koppelingen naar andere websites. Ons privacybeleid is niet van toepassing op deze andere websites. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van andere websites of de werkwijzen van deze websites van derden.

13.  Wat zijn de regels van Foot Locker omtrent het sturen van elektronische berichten?

Als u van ons elektronische berichten wilt ontvangen, dan moet u dit expliciet aangegeven en hiermee akkoord gaan. Alleen dan ontvangt u e-mails over ons/onze nieuwe product(en), de nieuwsbrieven van Foot Locker en informatie over aanbiedingen, wedstrijden, reclames, events en andere initiatieven. Ook kunnen wij u gepersonaliseerde reclame en e-mails sturen.

Als u niet langer informatie of reclame van ons wilt ontvangen, dan hoeft u alleen de voorkeuren in “Mijn Profiel” aan te passen, door te klikken op de “Meld het ons” link die aan iedere e-mail wordt toegevoegd of door contact op te nemen met onze klantenservice.

14.  Gebruikt Foot Locker cookies op zijn website?

Een “Cookie” is een klein gegevensbestand dat gezonden wordt van een webserver naar uw browser en dat op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. Een cookie bevat specifieke informatie, bijvoorbeeld een uniek ID-nummer dat bijhoudt welke webpagina(s) u bezoekt. Met dit unieke nummer kunnen wij uw bestellingen behouden terwijl u op onze website winkelt. Daarbij herkennen cookies of u een geregistreerde gebruiker bent, waardoor wij u informatie kunnen geven die speciaal voor u van belang kan zijn. 

Als u zich niet registreert en niets van ons koopt, is het nog steeds mogelijk dat wij informatie over u op onze website opslaan om onze website te verbeteren. Dit soort gebruik, zoals het aantal keren dat onze website wordt bezocht en welke pagina's worden bekeken, kan niet tot individuele gebruikers worden herleid. Deze informatie is uitsluitend bedoeld voor intern gebruik om onze dienstverlening te verbeteren. 

Hoewel cookies worden geaccepteerd en automatisch worden opgeslagen door de meeste browsers, kunt u over het algemeen de instellingen van uw browser dusdanig aanpassen dat dit niet of niet automatisch gebeurt. Het kan echter zijn dat u uw browser moet instellen op het accepteren van zowel (functionele) cookies als pop-ups om alle functionaliteiten van de website te kunnen gebruiken, waaronder het toevoegen van (een) product(en) aan uw winkelwagentje en het plaatsen van een bestelling.

15.  Welke vormen van beveiliging past Foot Locker toe?

Foot Locker heeft specifieke veiligheidsmaatregelen genomen als bescherming tegen verlies, misbruik of de aanpassing van informatie die u heeft verstrekt. Alle persoonsgegevens, waaronder creditcardnummers die via internet worden gestuurd, worden versleuteld met behulp van SSL (Secure Socket Layer), Secure Server Certification Authority RSA Data Security Inc. US en een VeriSign SSL, waarmee transacties via internet worden beveiligd. VeriSign, Inc. is een toonaangevende leverancier van Public Key Infrastructure en digitale certificaten die door veel bedrijven, websites en consumenten worden gebruikt om informatie via internet en privénetwerken op een veilige manier uit te wisselen.

De browsers die het plaatsen van bestellingen met gebruik van SSL/TLS technologie ondersteunen zijn onder andere Google Chrome 51 en hoger; Microsoft Internet Explorer 11 en hoger; Mozilla Firefox 47 client voor PC’s; en Safari 9.1 client voor Mac; Mobile Safari en Google Chrome voor mobiele telefoons. Gebruikt u een oudere versie van deze browsers of een andere browser die de uitvoering van beveiligde transacties niet ondersteunt of als uw computer deel uitmaakt van een LAN-netwerk (local area network) waarop een firewall is geïnstalleerd die het uitvoeren van beveiligde transacties verhindert, dan kunt u beveiligde transacties niet uitvoeren. Als dat het geval is, dan verzoeken wij u vriendelijk een van de offline betaalwijzen te kiezen als u uw bestelling plaatst.

Als u gebruik maakt van onze website, dan bent u verantwoordelijk voor het bijhouden van uw profiel en wachtwoord en voor het beperken tot toegang tot uw computer om ongeoorloofde toegang tot uw profiel te voorkomen. U gaat ermee akkoord dat u verantwoordelijk bent voor alle activiteiten die in uw profiel of met gebruik van uw wachtwoord plaatsvinden.

16.  Wat zijn de “Spelregels” met betrekking tot intellectuele eigendomsrechten?

Onze merken en intellectuele eigendomsrechten zijn voor ons erg belangrijk. Wij gebruiken ook de intellectuele eigendomsrechten van andere partijen die ons materiaal voor onze website en communicatie leveren. Bijvoorbeeld, onze leveranciers van het/de product(en), fotografen en tekstschrijvers. Wij willen graag dat u en wij deze rechten met de nodige zorg behandelen. 

Deze rechten omvatten niet alleen elk/alle product(en), diensten en bedrijfsnamen die in gebruik zijn, maar ook alle teksten, afbeeldingen, illustraties, websiteontwerp en logo's.

Dat is waarom het belangrijk is dat u de informatie op de website alleen voor uw persoonlijke gebruik en niet voor commerciële doeleinden gebruikt. Het is toegestaan om een elektronische kopie of papieren kopie van delen van de website te maken, maar alleen in combinatie met het plaatsen van een bestelling bij Foot Locker of het aanmaken van een profiel.

Als u ons materiaal voor een andere toepassing wilt gebruiken, dan moet u onze uitdrukkelijke, voorafgaande, schriftelijke toestemming hiervoor hebben.

Gebruikt u niettemin deze informatie zonder onze toestemming, dan is dat een inbreuk op onze rechten en/of de rechten van derden zoals hierboven uitgelegd. In dat geval hebben wij het recht u ter verantwoording te roepen en u aansprakelijk te stellen voor schade en compensatie van u te eisen.

17.  Hoe ver reikt Foot Lockers aansprakelijkheid?

Voor ons/onze product(en):

In het onwaarschijnlijke geval dat wij onze verplichtingen tegenover u niet correct nakomen, zijn wij verantwoordelijk voor de directe schade die daaruit voortvloeit tot het maximumbedrag dat u voor het/de betrokken product(en) heeft betaald.

Foot Locker is echter ook verantwoordelijk voor schade die het gevolg is van onvoldoende functioneren in het geval van:

1.    dood of lichamelijk letsel;

2.    opzet of bewuste roekeloosheid van Foot Locker zelf en/of haar management; en

3.    elke andere schade waarvoor de aansprakelijkheid niet wettelijk kan worden uitgesloten of beperkt.

Het kan altijd gebeuren dat wij niet in staat zijn onze verplichtingen na te komen omdat er iets buiten onze invloedssfeer gebeurt. Dit noemen wij “overmacht". Indien er sprake is van overmacht, zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele kosten en schade als gevolg daarvan. 

Voor het gebruik van onze website:

Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van websites die eventueel bezocht worden via koppelingen op onze website.  Het gebruik van koppelingen en het bezoeken van andere websites geschiedt geheel op uw eigen risico. Andere websites kunnen koppelingen of webonderdelen bevatten naar onze website. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele schade die voortvloeit uit een dergelijke koppeling of webonderdeel.

Hoewel wij redelijke voorzorgsmaatregelen nemen om onze website vrij van virussen te houden, accepteren wij geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van een virus op of doorgegeven via onze website.

18.  Welke andere Spelregels zijn er?

Tot slot is er een aantal algemene standaardregels die belangrijk zijn om door te nemen. U vindt deze hieronder:

  1. Het gebruik van de website en alle bestellingen, aankopen en andere transacties via de website zijn onderworpen aan Nederlands recht, ook als een verplichting geheel of gedeeltelijk wordt uitgevoerd in het buitenland of als u in een ander land woont.
  2. In het onwaarschijnlijke geval dat u meent dat u naar de rechter moet stappen om een probleem op te lossen, dan kunt u dat doen in het land waarin u woont of in Nederland.
  3. Als u onze website bezoekt of u ons een e-mail stuurt, dan communiceert u elektronisch met ons. Om contractuele redenen gaat u ermee akkoord dat u op een elektronische wijze meldingen ontvangt en u gaat ermee akkoord, dat schriftelijke communicatie ook elke vorm van elektronische communicatie (bijvoorbeeld e-mail) omvat. Deze bepaling doet geen afbreuk aan uw wettelijke rechten.
  4. De inhoud van uw koopovereenkomst wordt niet door ons opgeslagen. U ontvangt een bevestiging van uw koopovereenkomst via e-mail en u moet deze zelf opslaan als u deze later wilt raadplegen.
  5. Deze “Spelregels” zijn van toepassing tenzij dwingende wettelijke bepalingen dit verhinderen. Als enig deel van de “Spelregels” moet worden beschouwd als zijnde niet geldig om welke reden dan ook, dan tast dit niet de geldigheid van het overige deel van de “Spelregels” aan en dit overige deel wordt geacht volledig en onverminderd van kracht te blijven.
  6. Wij behouden het recht voor deze “Spelregels” te wijzigen op enig moment zonder voorafgaande kennisgeving, waarbij de nieuwe, aangepaste “Spelregels” van kracht worden op het moment van hun plaatsing op de website.

 

***

 

Als u een aankoop wilt annuleren en terugsturen, vul dan het onderstaande formulier volledig in en stuur dit vervolgens per e-mail naar questions_en@footlocker.eu, of als een brief aan Foot Locker Europe.com B.V., Postbus  309, 4130 EH Vianen, Nederland.

__________________________________________________________________________________

Modelformulier voor annulering

 

 

Aan:
Foot Locker Europe.com B.V.

Ir. D.S. Tuijnmanweg 3-5               Postbus 309
4131 PN Vianen                                                4130 EH Vianen

Nederland                                          Nederland
E-Mail: questions_en@footlocker.eu

 

Ik/Wij (*) verkla(a)r(en) hierbij dat ik/wij (*) onze overeenkomst inzake de aankoop van het/de volgende product(en) (*) wil/willen (*) annuleren:

Omschrijving:

_____________________________________________________________

Artikelnummer:

_________________________________________________________________

Besteld op (datum) / Ontvangen op (datum) (*):

_________________________________________________________________

Vult u hieronder uw naam en adres in:

Voornaam en achternaam: _______________________________________________

Straat en huisnummer: _______________________________________________

Postcode en plaats: ___________________________________________________

Datum: ________________________

Handtekening: ______________________________

(Alleen als u dit formulier als brief per post verzendt)

(*): Doorhalen wat niet van toepassing is.





Instagram Competition Terms and Conditions (“T&C”)

By Foot Locker Europe B.V.

What’s In The Box? Win a pair of sneakers! (“Competition”) No purchase is required to enter this Competition

1. The Promoter

This Competition is organized by Foot Locker Europe B.V., a limited liability company (“besloten vennootschap”), having its registered office at Ir. D.S. Tuijnmanweg 3-5, 4131 PN Vianen, the Netherlands, registered at the Chamber of Commerce under number 23067735, hereinafter referred to as “Promoter” or “Foot Locker”.

2. Who can participate?

The Competition is open only to legal residents of the European countries where the Promoter operates. You need to be 16 (sixteen) years or older to participate. Employees of the Promoter and its partners in this Promotion and any of their subsidiaries, agents or any other business involved with the administration of this Promotion, as well as their family members are not eligible to participate.

3. Period of the Competition?

The Competition begins at 9:00 CEST on October 30, 2020 and ends at 23:59 CEST on November 4, 2020 (“Entry Period”). Entries submitted before or after the Entry Period or entries not complete will not be eligible to participate

4. How to participate?

You need to have an Instagram account and you must follow @FootLockerEU on Instagram and comment with the correct answer on the Competition post. By participating, you indicate your full agreement to these T&C and Promoter’s decisions regarding this Competition, which are final and binding.

5. The Prizes

The Winner will win a pair of sneakers (“Prize”). The Prizes will be sent respectively to the address provided by the Winner. In the event of non-availability of the Prize for any reason, the Promoter reserves the right to substitute the Prize with a prize of a similar nature. No cash alternative will be available. The Prize is not transferable. Any additional costs and taxes which may be applicable to Prize or collection of Prize not mentioned in these T&C shall be the responsibility of the Winners. Except in the event of negligence, fault or deliberate acts or omissions on the part of the Promoter or its partners, Foot Locker does not accept any responsibility or liability.

6. The Winner

On November 5 2020, Foot Locker will draw one (1) Winner. The Winner will be decided on a random basis by checking entries that meet the criteria mentioned in points 2, 3 and 4 of these T&C. The decision of the Promoter is final and binding on all entrants. No correspondence will be entered into regarding the selection of the Winners other than with the Winners themselves. The Winner will be notified via Instagram direct message of @FootLockerEU Instagram account the same day or the day after the drawing. The Winner must confirm their acceptance of the Prize within two (2) days from the correspondence via Instagram direct message and communicate the address to which they want to receive the Prize.

7. Copyrights

You shall respect copyrights. You cannot submit material that is copyrighted or otherwise subject to third party proprietary rights, including privacy and publicity rights, unless you are the owner of such rights or have permission from their rightful owner to post the material. Content cannot include or endorse other brands, trademarks, or commercial establishments. Pornographic or sexually explicit content is not allowed. Foot Locker may withdraw, edit or delete any entry that in the sole judgment of Foot Locker violates these T&C, or which may be offensive, illegal or violates the rights of any person, or in any way brings the submission process or Foot Locker’s brand name into disrepute.

8. Personal data

Your personal data will be used for the purposes of executing the Competition and related online activities, including sending communications to you related to the Competition. The processing of your personal data is necessary for the performance of the contract with you in order to process your participation in the Competition. The failure to provide us the required personal data means that we cannot execute such contract and deliver you the purchased or requested product or service. The Promoter shall only transfer or grant access to your personal data to affiliated companies and/or third parties to the extent that this is necessary for the executing of this Competition. For more information about your personal data, please refer to the privacy policy of the Promoter which can be found at https://www.footlocker-international.com/. You can exercise your rights by filling out the web form on https://www.footlocker-international.com/privacy/.

9. General Conditions

In the event that the operation, security, or administration of the Competition is impaired in any way, Foot Locker may, in its sole discretion, either: (a) suspend the Competition to address the impairment and then resume the Competition; or (b) award the Prizes at random from among the eligible entries received up to the time of the impairment. Foot Locker reserves the right, in its sole discretion, to disqualify and seek damages from any individual who tampers with the operation of the Competition, violates these T&C, or acts in a disruptive or unsportsmanlike manner.

10. Release and Limitation of Liability

By entering, you agree to release and hold harmless the Promoter, its parents, subsidiaries, affiliates, and advertising and Competition agencies, and each of their respective officers, directors, employees, and agents (collectively, the “Released Parties”) from and against any claim or cause of action arising out of participation in the Competition or receipt or use of any prize, including, but not limited to (a) unauthorized human intervention in the Competition; (b) technical errors related to computers, servers, providers, or telephone or network lines; (c) any errors on the social media platforms that may prevent an individual from participating or receiving direct messages; (d) printing errors; (e) lost, late, postage-due, misdirected, or undeliverable mail; (f) errors in the administration of the Competition or the processing of posts; or (g) injury or damage to persons or property. You further agree that in any cause of action, in no event shall the Released Parties be liable for attorneys’ fees or other legal costs. You waive the right to claim any damages whatsoever, including, but not limited to, punitive, consequential, direct, or indirect damages.

11. Disputes

You agree that any and all disputes, claims and causes of action arising out of, or connected with, the Competition or any Prize awarded shall be resolved individually, without resort to any form of class action, and exclusively by the competent court located in Utrecht, the Netherlands. All issues and questions concerning the construction, validity, interpretation, and enforceability of these T&C, your rights and obligations, or the rights and obligations of the Promoter in connection with the Competition, shall be governed by, and construed in accordance with, the laws of the Netherlands.

12. Miscellaneous

In the event of obvious error in these T&C, illegality, or circumstances beyond the reasonable control of the Promoter which prevent the administration of the Competition, the Promoter reserves the right to amend these T&C or withdraw the Promotion. The Promoter will not be liable for any form of loss or disappointment caused by same. In such circumstances the Promoter will make all reasonable endeavors to advise entrants of any changes or withdrawal.

  • 1.      Who can order product (s) via the website

    We only sell our product (s) to end users and/or consumers with a valid address in the region in which we deliver our product (s). End users and/or consumers are persons who use the product (s) for their own use and do not resell them. We reserve the right to refuse the sale of our product (s) to other retailers or bulk buyers. 

    2.      When can I order product (s) via the website?

    Even though anyone can visit our website, product (s) can only be purchased by end users and/or consumers aged 18 or over, or when you have permission from your parent or legal guardian. 

    Helaas is het nog niet mogelijk om ons/onze online product(en) naar elk land of regio te verzenden. Kijk op onze website voor de landen en regio's waarnaar wij wel ons/onze product(en) verzenden.

    3.      How does the order procedure work?

    Of course we are very pleased that you decided to order our product (s). 

    Het plaatsen van een bestelling via de website is eenvoudig en bestaat uit de volgende stappen:

    1. zoek naar het/de product(en) die u wilt bestellen via het menu of de zoekfunctie;
    2. add the product (s) you like to order to your shopping cart by clicking on "Add to shopping cart ";
    3. proceed to "Order" – If you already have a Foot Locker account, please login. If not you can create your own account by registering on our website;
    4. in case you order as a guest without creating an account, please fill in all necessary information (such as your name, address, email address and telephone number) - check your information and your order before making it final;
    5. choose the desired shipping option (standard or express);
    6. kies een van de mogelijke betaalwijzen:
    7. before you place an order we need you to confirm that you have read our “Rules of the Game” and agree to them;
    8. click the button "Buy" in order to purchase and pay for the product (s) (you have now entered into a binding obligation);
    9. if you have chosen cash on delivery, the order procedure has been completed;
    10. if you choose another method of payment, you must complete the payment in the manner of payment chosen by you. As long as you have not completed the payment, the product (s) will not be reserved but as soon as we have received the payment from your bank, the order will be executed. This means that if you wait too long in making the payment, the risk increases that the product (s) will no longer be available;
    11. u ontvangt een bevestiging per e-mail met daarin alle gegevens van uw aankoop; en
    12. zodra wij uw product(en) hebben verzonden, ontvangt u van ons een bevestiging van verzending per e-mail.

    4.      When may we cancel your order?

    Wij hebben het recht uw bestelling te weigeren of te annuleren. Wij moeten hier echter wel een gerechtvaardigde reden voor hebben. Voorbeelden van situaties waarin wij een bestelling kunnen weigeren of een aankoop kunnen annuleren omvatten, maar zijn niet beperkt tot:

    1. een overduidelijke fout of andere onjuistheid met betrekking tot (een) product(en) dat/die door ons/op footlocker.eu wordt/worden aangeboden;
    2. het/de product(en) is/zijn niet verkrijgbaar of op voorraad; als dit het geval is, informeren wij u hier zo snel mogelijk over en wij verwerken uw bestelling niet;
    3. uw factureringsinformatie is niet juist of onmogelijk te controleren;
    4. wij hebben redenen om aan te nemen dat uw bestelling of betaling frauduleus is;
    5. er is een vermoeden van creditcard- of pinpasfraude;
    6. wij kunnen niet leveren aan het adres dat u heeft opgegeven;
    7. wij hebben redenen om aan te nemen dat u geen eindgebruiker en/of consument bent;
    8. u bent jonger dan 18 jaar; of
    9. de betaling is niet afgerond.

    In de bovenstaande gevallen zijn wij niet aansprakelijk voor schade of kosten als gevolg van de weigering of annulering van uw bestelling.

    5.      What prices does Foot Locker use?

    De prijzen op onze website zijn consumentenprijzen en luiden inclusief B.T.W., maar zij zijn exclusief verzendkosten.

    De prijzen zijn alleen van toepassing voor aankopen via onze website en kunnen afwijken van de prijzen die voor het-/dezelfde product(en) in een Foot Locker winkel worden gehanteerd. De uiteindelijk te betalen prijs wordt weergegeven op de afrekenpagina.

    Niet elk/alle product(en) en aanbiedingen die op onze website staan, zijn ook verkrijgbaar in Foot Locker winkels en andersom.

    Promotions or discounts on the website cannot be used in combination with other promotions, offers or discounts. Promotions and offers only apply to purchases made via www.footlocker.eu.

    De kosten en verwachte leveringsdatum van uw producten worden duidelijk voor uw bestelling vermeld.

    6.      How do I pay for my product (s)?

    In principle, we will only process and deliver your order after receipt of the payment, unless you have chosen for cash on delivery (if this option is available in your country).

    Foot Locker accepteert verschillende betaalwijzen, waaronder creditcard en betaalpassen. Daarnaast bieden wij de meest gebruikte betaalwijze in een bepaald land; deze staan duidelijk vermeld op onze website.

    Wij accepteren geen andere betaalwijzen dan die welke op onze website staan vermeld.

    Wij blijven eigenaar van het/de product(en), totdat u volledig voor het/de product(en) heeft betaald.

    7.      How will my product (s) be delivered?

    Wij leveren de bestelling op het adres dat u heeft opgegeven bij het plaatsen van uw bestelling. Daar waar wij niet in staat zijn op uw adres af te leveren, kunnen wij:

    1. hiervan afwijken en bij uw buren afleveren;
    2. proberen op een latere datum nogmaals te leveren;
    3. uw pakket afleveren op een lokaal afhaalpunt.

    De leveringstijden die wij aangeven zijn slechts indicaties en geen garanties. De uiterste leveringstijd is 30 dagen. Wij proberen u voor zover mogelijk te informeren over eventuele vertragingen. Voor zover dit wettelijk is toegestaan, zijn wij niet aansprakelijk voor schade als gevolg van een te late levering.

    Important: it is important that you check the parcel at the time of receipt. Even though you have 14 days to cancel your purchase without reason, where the parcel is damaged or in any way not as you would expect it, you would need to inform us immediately of this and in any case within 3 days.

    Important: once you have accepted the parcel (without reporting any damage to us), the risk of loss, damage or reduction in value of the product (s) is at your expense and risk. This means that if the product (s) is lost or damaged after you have accepted it, you are responsible for that loss or damage and you will therefore have no right to a refund of your money from us.

    8.      I want to cancel my order; what must I do?

    Hoewel wij dit zeer zouden betreuren, heeft u het recht een bestelling zonder opgaaf van redenen te annuleren. Hier is een aantal speciale regels voor, die wij hieronder nader uitleggen. Het maakt verschil of het/de product(en) al naar u is/zijn verzonden of niet.

    If the product (s) have been passed on to our warehouse for shipment, you can cancel your order via the website otherwise please contact our customer service for cancelation. Via the website you can simply cancel your order by selecting the “return complete order button.

    Als het/de product(en) al is/zijn verzonden of aan u is/zijn geleverd, dan kunt u de bestelling annuleren zoals hieronder beschreven.

    The law gives you the right to dissolve all or part of the order within 14 days after delivery of the last product of your order without giving any reason for doing so. This is called the “statutory right of withdrawal”. You can pass on your cancellation to us by completing the model form https://www.footlocker.nl/en/content/right_withdrawal (which is also attached at the end these “Rules of the Game”) or via email or letter. You can send this form or just an notification to us:

    1. by email to questions_en@footlocker.eu; or
    2. brief aan Foot Locker Europe.com B.V., Postbus 309, 4130 EH Vianen, Nederland

    Important: you must send back the product (s) to us or hand them in at a Foot Locker store of your choice within a period of 14 days after you have made use of your right of withdrawal.

    Voor alle duidelijkheid, u heeft

    1. 14 dagen vanaf het moment van levering de tijd om ons te informeren over uw voornemen een bestelling (zonder opgaaf van redenen) te annuleren; en
    2. 1. Binnen 14 dagen vanaf de datum waarop u ons op de hoogte heeft gebracht van uw recht op annulering van uw bestelling, moeten wij het/de product(en) hebben ontvangen.

    If you are returning the product (s) to us by handing them in at a Foot Locker store of your choice within 14 days following the date of delivery, it is not necessary to inform us of your intention to cancel. 

    Important: we do set the condition that the product (s) and packaging are in the original unused condition and are complete. This means that you must treat the product (s) and the packaging with care (in the same manner as you would do in a store). You may only unpack the product (s) in so far as this is necessary to be able to assess the size, nature, characteristics and working of the product (s). You may, for instance, try on clothing or shoes for size but you may not wear them. Do not remove tags or labels when trying on the product (s).

    Important: the state of the product (s) returned is checked by us on receipt. If the product (s) is worn or damaged, we reserve the right to come back to you as to the re-sell value of the product (s).

    Wanneer u alle gekochte producten retourneert, als de procedure is gevolgd en als de producten in nieuw- en ongebruikte staat zijn, starten wij een restitutie aan u van het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van uw annulering.

    Wanneer u slechts een deel van een bestelling retourneert, als de procedure is gevolgd en het/de product(en) is/zijn in nieuw- en ongebruikte staat, starten wij slechts een restitutie aan u van de waarde van het/de product(en) exclusief de verzendkosten.

    Important: additional costs as a result of the more expensive shipping method chosen by you than the cheapest standard delivery offered are never refunded. 

    Important: we will refund your purchase amount in the same manner as your purchase payment was made, with the following exceptions:

    1. in the event of a return to a Foot Locker store the refund is paid in cash, unless the original payment was made by credit card (in that case the refund is paid in the same way);
    2. if the product (s) purchased has been delivered on cash on delivery terms and it is returned differently than to a Foot Locker store, the refund is paid by means of a bank transfer into a bank account to be stated by you. In this respect, it is very important that you communicate a valid bank account to us. With your permission another method of payment may also be used for the refund. No extra charges are involved in this.

    9.      What is my warranty if the product (s) is defective?

    As a consumer you are entitled to the statutory warranty in the country where you live. These “Rules of the Game” do not affect your legal warranty rights. If one of the rules in the “Rules of the Game” differs from the warranty rights to your disadvantage, the relevant rule does not apply, but the law in the country where you reside applies instead.

    Uit hoofde van de wettelijke garantie mag u (een) product(en) verwachten dat/die:

    1. vrij is/zijn van gebreken op het moment van aflevering;
    2. voldoet/voldoen aan hetgeen is overeengekomen, hetgeen vermeld staat in ons aanbod; en
    3. de eigenschappen bezit(ten) die noodzakelijk zijn voor normaal gebruik van het/de product(en).

    Als onverhoopt (een) door ons geleverd product(en) desalniettemin een gebrek vertoont/vertonen of op een andere wijze niet voldoet/voldoen aan de wettelijke garantie, dan verzoeken wij u vriendelijk dit zo spoedig mogelijk te laten weten aan onze klantenservice.

    Om ons een betere kans te geven problemen op te lossen, vragen wij u:

    1. duidelijk aan te geven wat er niet goed is aan het/de product(en); en
    2. verschillende foto's van het/de product(en) bij te voegen waaruit het defect en de algehele staat van het/de product(en) blijken.

    We will then review the product (s) and advise you of the next steps. In the case of a well-founded claim under the warranty, we will refund you the purchase price. If a delivered order is returned in full, we also refund the standard shipping costs paid by you.

    Important: if only part of an order is returned, the shipping costs are not refunded.

    10.  How do I return my product (s) to Foot Locker?

    U kunt (een) producten op een van de volgende drie manieren retourneren:

    1. FREE: return at a UPS Access Point (Please contact our Customer Service team for the return label and the commercial invoice you will need.);
    2. GRATIS: retourneren per koerier; Uw product(en) kan/kunnen opgehaald worden door een koerier op uw huisadres of een andere locatie die u opgeeft. U kunt dit zelf online regelen of via onze klantenservice. Ga naar de pagina Retour en Terugbetaling op onze website voor meer informatie.
    3. Door u BETAALD: Retourneren via een lokale postdienst van uw keuze; Ga naar de pagina Retour en Terugbetaling op onze website voor meer informatie. Om er zeker van te zijn dat wij het/de teruggezonden product(en) ongeschonden ontvangen, adviseren wij u een tracking service te gebruiken wanneer u op deze manier (een) product(en) terugstuurt.

    Contact details Customer Service:
    mail: service@footlocker.no
    phone: 4780069848 

    Ga naar de pagina Retour en Terugbetaling op onze website voor meer informatie. Om er zeker van te zijn dat wij het/de teruggezonden product(en) ongeschonden ontvangen, adviseren wij u een tracking service te gebruiken wanneer u op deze manier (een) product(en) terugstuurt.

    Houdt u er rekening mee dat wij alleen de restitutie van het te betalen bedrag binnen 14 dagen in gang kunnen zetten als de door u gekozen lokale vervoerder in staat het/de product(en) binnen die periode bij ons af te leveren.

    Important: return costs when using option 3 above are not compensated, as we provide the possibility to return the product (s) free of charge as well!

    Het is belangrijk dat u de onderstaande richtlijnen volgt bij het terugsturen van het/de product(en):

            1.        Place the product (s) that is being returned back with the commercial invoice (provided by Customer Service) in the original packaging and pack it well in a box, bag or carton to protect the product (s) and its original packaging.

            Important: the parcel must be properly closed and taped.

            1.        Stick the return label, provided to you by Customer Service, on the parcel that you return.

            2.        In the event of return by courier: have the courier place his name and signature on the appropriate part of your return label and keep this part for your own administration. The signature confirms that the courier has received the product (s). When choosing to return via a UPS Access Point please remember to get proof of postage and keep hold of the tracking number. In general you can follow your return shipment via the Tracking Number that is stated on the return label.  

     

  • 11.  How do I contact Foot Locker?

    Wij streven naar uitstekende service, zowel online als offline. Integriteit, topkwaliteit, service, teamwork en samenleving zijn onderdelen van onze kernwaarden. Laat het ons weten als uw ervaring met ons niet voldoet aan de kwaliteit die wij nastreven. Vertel uw verhaal en vergeet niet te vermelden welke winkel of medewerker van de klantenservice uw ervaring betreft.

    You may contact our Customer Service Team by telephone, email and post. You can find our contact details on our website (https://www.footlocker.eu). Please note that the contact details may differ per country.

    Als u ons per post benadert, kunt u uw brief richten aan:

    Foot Locker Europe.com B.V.

    tav Customer Service Team

    P.O. Box 309

    4130 EH Vianen, the Netherlands

    12.  How does Foot Locker deal with my privacy?

    Voor Foot Locker is de bescherming van uw privacy zeer belangrijk. Daarom willen wij u informeren over hoe wij omgaan met de door u verstrekte gegevens en wat u van ons mag verwachten.

    Foot Locker Europe’s website is established in The Netherlands and meets Dutch Privacy Rules. The website is registered with the Dutch Data Protection Committee under number M1028227.

    If you make a profile on our website you agree that we may collect data in accordance with the provisions of these “Rules of the Game”. In this respect, we would like to point out that we do not collect data specifically related to children.

    Voordat u een profiel aanmaakt en/of een bestelling plaatst, gaat u er uitdrukkelijk mee akkoord dat wij de op onze website verzamelde gegevens kunnen opslaan, verwerken en gebruiken. Deze gegevens mogen ook worden gedeeld en worden doorgegeven aan alle bedrijven die deel uitmaken van de Foot Locker groep in Europa.

    De informatie die door ons over onze klanten worden verkregen, helpt ons bij het personaliseren en doorlopend verbeteren van uw winkelervaring bij ons. Wij gebruiken de informatie voor het afhandelen van bestellingen, verzenden van (een) product(en), verwerken van betalingen, onze communicatie met u en de preventie of opsporing van fraude.

    Daarnaast kunnen wij sommige gegevens delen met zorgvuldig geselecteerde derden die ons helpen bij het verlenen van diensten, zoals technische en logistieke ondersteuning en andere taken. Andere diensten die door derden worden uitgevoerd, omvatten onder meer het verwerken van creditcard-/pinpasbetalingen, kredietinstellingen, verzendingen, klantenservice en marketingdiensten. Door uw bestelling via onze website geeft u ons toestemming om kredietcontroles en andere controles uit te voeren om een juiste betaling en de juistheid van het postadres te beoordelen en te garanderen en frauduleuze handelingen te voorkomen.

    Door de bestelling via onze website kunnen wij uw persoonlijke gegevens doorgeven aan de financiële instelling of tussenpersoon die de desbetreffende betaalwijze verwerkt. De tussenpersoon gebruikt de gegevens enkel voor het verwerken van uw betaling.

    Wij kunnen u ook vragen om aanvullende gegevens, bijvoorbeeld als u deelneemt aan een wedstrijd of andere reclamecampagne op onze website.

    Als u (een) product(en) wilt bestellen van onze website, dan kunt u dit doen als gast.

    In addition, personal data may be exchanged with our website hosting partners and others that help us to operate the website or perform activities for us. Before exchanging your personal data with our hosting partners, they must agree that they will handle your personal data safely and confidentially. 

    Wij mogen uw persoonsgegevens vrijgeven als dat door de wet wordt voorgeschreven of om onze rechten of de rechten, eigendommen of veiligheid van anderen te beschermen.

    Wij mogen uw gegevens ook voor statistische doeleinden gebruiken. Deze gegevens zijn meer algemeen van aard en kunnen niet op u teruggevoerd worden.

    Wij verkopen geen gegevens over u als persoon of over uw persoonlijke gebruik van de website.

    U heeft het recht de gegevens die wij over u opslaan te wijzigen via het profiel dat u aanmaakt. U heeft ook het recht de gegevens te bekijken die wij over u opslaan. Neemt u contact op met de klantenservice indien u een kopie van deze gegevens wenst te ontvangen. Mogelijk berekenen wij een kleine vergoeding van de administratieve kosten.  Bovendien heeft u het recht van ons te vragen dat wij alle persoonsgegevens die wij van u hebben, volledig verwijderen, voor zover wij deze gegevens niet nodig hebben voor wettelijke of fiscale redenen.

    Tot slot vindt u op onze eigen website koppelingen naar andere websites. Ons privacybeleid is niet van toepassing op deze andere websites. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van andere websites of de werkwijzen van deze websites van derden.

    13.  What are Foot Locker’s rules on sending electronic messages?

    Als u van ons elektronische berichten wilt ontvangen, dan moet u dit expliciet aangegeven en hiermee akkoord gaan. Alleen dan ontvangt u e-mails over ons/onze nieuwe product(en), de nieuwsbrieven van Foot Locker en informatie over aanbiedingen, wedstrijden, reclames, events en andere initiatieven. Ook kunnen wij u gepersonaliseerde reclame en e-mails sturen.

    If you no longer wish to receive information or advertisements from us, you only have to adjust the preferences in "My Profile", by clicking on the "please notify us" link included in every email, or contact our Customer Service Team.

    14.  Does Foot Locker use cookies on its website?

    A "Cookie" is a small data file that is sent from a webserver to your browser and that is stored on the hard disc of your computer. A cookie contains specific information, for example a unique ID number that keeps track of the webpage(s) visited by you. With this unique number we can keep track of your orders while you shop on our website. In addition, cookies recognize whether you are a registered user, as a result of which we can offer you information that may be important to you in particular.  

    If you do not register and do not buy anything from us, it is still possible that we save information about you on our website in order to improve our website. Such use, like the number of times that our website is visited and which pages are viewed, cannot be traced back to individual users. This information is only intended for internal use to improve the provision of our services.  

    Hoewel cookies worden geaccepteerd en automatisch worden opgeslagen door de meeste browsers, kunt u over het algemeen de instellingen van uw browser dusdanig aanpassen dat dit niet of niet automatisch gebeurt. Het kan echter zijn dat u uw browser moet instellen op het accepteren van zowel (functionele) cookies als pop-ups om alle functionaliteiten van de website te kunnen gebruiken, waaronder het toevoegen van (een) product(en) aan uw winkelwagentje en het plaatsen van een bestelling.

    15.  What forms of security does Foot Locker apply?

    Foot Locker heeft specifieke veiligheidsmaatregelen genomen als bescherming tegen verlies, misbruik of de aanpassing van informatie die u heeft verstrekt. Alle persoonsgegevens, waaronder creditcardnummers die via internet worden gestuurd, worden versleuteld met behulp van SSL (Secure Socket Layer), Secure Server Certification Authority RSA Data Security Inc. US en een VeriSign SSL, waarmee transacties via internet worden beveiligd. VeriSign, Inc. is een toonaangevende leverancier van Public Key Infrastructure en digitale certificaten die door veel bedrijven, websites en consumenten worden gebruikt om informatie via internet en privénetwerken op een veilige manier uit te wisselen.

    De browsers die het plaatsen van bestellingen met gebruik van SSL/TLS technologie ondersteunen zijn onder andere Google Chrome 51 en hoger; Microsoft Internet Explorer 11 en hoger; Mozilla Firefox 47 client voor PC’s; en Safari 9.1 client voor Mac; Mobile Safari en Google Chrome voor mobiele telefoons. Gebruikt u een oudere versie van deze browsers of een andere browser die de uitvoering van beveiligde transacties niet ondersteunt of als uw computer deel uitmaakt van een LAN-netwerk (local area network) waarop een firewall is geïnstalleerd die het uitvoeren van beveiligde transacties verhindert, dan kunt u beveiligde transacties niet uitvoeren. Als dat het geval is, dan verzoeken wij u vriendelijk een van de offline betaalwijzen te kiezen als u uw bestelling plaatst.

    If you make use of our website you are responsible for keeping your profile and password confidential and for limiting access to your computer to prevent the unauthorized access to your profile. You accept that you are responsible for all the activities that take place in your profile or with the use of your password. 

    16.  What are the “Rules of the Game” concerning intellectual property rights?

    Our brands and intellectual property rights are very important to us. We also make use of the intellectual property rights of other parties that deliver material to us for our website and communications. For example, the suppliers of the product (s), photographers and copywriters. We would like both you and us to handle these rights with due care.  

    Deze rechten omvatten niet alleen elk/alle product(en), diensten en bedrijfsnamen die in gebruik zijn, maar ook alle teksten, afbeeldingen, illustraties, websiteontwerp en logo's.

    Dat is waarom het belangrijk is dat u de informatie op de website alleen voor uw persoonlijke gebruik en niet voor commerciële doeleinden gebruikt. Het is toegestaan om een elektronische kopie of papieren kopie van delen van de website te maken, maar alleen in combinatie met het plaatsen van een bestelling bij Foot Locker of het aanmaken van een profiel.

    If you want to use our material for another application, you need our explicit permission in writing for this in advance.  

    Gebruikt u niettemin deze informatie zonder onze toestemming, dan is dat een inbreuk op onze rechten en/of de rechten van derden zoals hierboven uitgelegd. In dat geval hebben wij het recht u ter verantwoording te roepen en u aansprakelijk te stellen voor schade en compensatie van u te eisen.

    17.  How far does Foot Locker’s liability go?

    Voor ons/onze product(en):

    In het onwaarschijnlijke geval dat wij onze verplichtingen tegenover u niet correct nakomen, zijn wij verantwoordelijk voor de directe schade die daaruit voortvloeit tot het maximumbedrag dat u voor het/de betrokken product(en) heeft betaald.

    Foot Locker is echter ook verantwoordelijk voor schade die het gevolg is van onvoldoende functioneren in het geval van:

    1.    death or physical injury;

    2.    intent or wilful recklessness of Foot Locker itself and/or its management; and

    3.    any other damage for which the liability cannot be statutorily excluded or limited.

    It may always happen that we are unable to meet our obligations because something happens beyond our control. We call this “overmacht”. If it is a question of force majeure, we are also not responsible for any costs and damage resulting from it.

    Voor het gebruik van onze website:

    We are not responsible for the content of websites that may be visited through links on our website.  The use of links and visiting other websites occur entirely at your own risk. Other websites may contain links or frames to our website. We are not responsible for any damage resulting from such a link or frame.

    Hoewel wij redelijke voorzorgsmaatregelen nemen om onze website vrij van virussen te houden, accepteren wij geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van een virus op of doorgegeven via onze website.

    18.  What other Rules of the Game are there?

    Tot slot is er een aantal algemene standaardregels die belangrijk zijn om door te nemen. U vindt deze hieronder:

    1. Het gebruik van de website en alle bestellingen, aankopen en andere transacties via de website zijn onderworpen aan Nederlands recht, ook als een verplichting geheel of gedeeltelijk wordt uitgevoerd in het buitenland of als u in een ander land woont.
    2. In het onwaarschijnlijke geval dat u meent dat u naar de rechter moet stappen om een probleem op te lossen, dan kunt u dat doen in het land waarin u woont of in Nederland.
    3. Als u onze website bezoekt of u ons een e-mail stuurt, dan communiceert u elektronisch met ons. Om contractuele redenen gaat u ermee akkoord dat u op een elektronische wijze meldingen ontvangt en u gaat ermee akkoord, dat schriftelijke communicatie ook elke vorm van elektronische communicatie (bijvoorbeeld e-mail) omvat. Deze bepaling doet geen afbreuk aan uw wettelijke rechten.
    4. De inhoud van uw koopovereenkomst wordt niet door ons opgeslagen. U ontvangt een bevestiging van uw koopovereenkomst via e-mail en u moet deze zelf opslaan als u deze later wilt raadplegen.
    5. These “Rules of the Game” are applicable unless mandatory statutory provisions oppose this. If any part of these “Rules of the Game” must be considered not valid for any reason whatsoever, this does not affect the validity of the remaining part of the “Rules of the Game” and this remaining part is considered to remain in full force and effect.
    6. We reserve the right to change these “Rules of the Game” at any time without prior notification, whereby the new amended “Rules of the Game” take effect at the time of placement on the website.

***

 

 

If you want to cancel a purchase and return it, then fill in the form below completely and send it subsequently by email to service@footlocker.no, or as a letter to Foot Locker Europe.com B.V., P.O. Box 309, 4130 EH Vianen, The Netherlands.

__________________________________________________________________________________

Modelformulier voor annulering

 

 

Aan:
Foot Locker Europe.com B.V.
Ir. D.S. Tuijnmanweg 3-5
4131 PN Vianen

P.O. Box 309
4130 EH Vianen

Nederland

E-Mail: service@footlocker.no

 

Ik/Wij (*) verkla(a)r(en) hierbij dat ik/wij (*) onze overeenkomst inzake de aankoop van het/de volgende product(en) (*) wil/willen (*) annuleren:

Omschrijving:

_____________________________________________________________

Artikelnummer

_________________________________________________________________

Besteld op (datum) / Ontvangen op (datum) (*):

_________________________________________________________________

Vult u hieronder uw naam en adres in:

Frist name and family name: _______________________________________________

Straat en huisnummer: _______________________________________________

Postcode en plaats: ___________________________________________________

Date: ________________________

Handtekening: ______________________________

(Alleen als u dit formulier als brief per post verzendt)

(*): Doorhalen wat niet van toepassing is.